Něco málo o mně

Jak jsem se dostala k focení ?   

 

Poprvé jsem se setkala s fotografií blíže, když jsem jako malá holka pozorovala zrození černobílé fotky pod rukama mého otce v improvizované, domácí fotokomoře.

Na střední škole v povinném předmětu „Fotografování“ jsem kouzlu focení propadla naplno.

Pod vedením pana fotografa Jana Vávry z Písku jsem se naučila nejen dobře vyvolat fotku a negativ, ale také se kolem sebe začít dívat. Vybavená starou a velice nedostačující Beirettou, jsem velice rychle přešla na doma se nečinně válejícího Lubitela (ruská obdoba legendární Flexarety na svitkový film). S tímto typem fotoaparátu nebylo lehké nafotit pohyb a protože se mi před objektivem čím dál víc objevovali koně, bylo nutné přejít na klasickou analogovou zrcadlovku. V roce 2001 jsem dostala bazarovou Minoltu 7000 (s objektivy Minolta 35-80 a později i Sigma 75-300+makro). Neuvěřitelná změna, spousta nových možností a výzev. Za velice krátkou dobu jsem nafotila a vyvolala nespočet BW filmů a úctyhodný počet barevných. Časově a hlavně finančně jsem si musela dát na téměř 5 let pauzu a dokumentovat pouze kompaktem značky Panasonic Lumix DMC-FZ7. Rok 2010 pro mě byl zlomový tím, že jsem si konečně mohla pořídit digi zrcadlovku a to Sony a200 (s objektivy Minolta 35-80 a Sony 75-300). Od srpna 2014 fotím s novým "přírůstkem" Nikon D5200 (s ojektivy Nikon 18-105 a Nikon 55-300).

Pár mojich fotek bylo také otisknuto v časopisech, novinách na pohlednicích..., nebo publikováno na internetu. Podívat se můžete zde: cms.wikifoto.webnode.cz/publikovano/

Aktuální tvorbu můžete sledovat nově i na facebooku : https://www.facebook.com/wikifoto

 

Co fotím nejčastěji?

 

Samozřejmě jsou to bezpochyby KONĚ. Mám ráda jejich přítomnost, tvárnost, rozmanitost, uvolněnost a eleganci. Také mám s těmito zvířaty nejvíc zkušeností nejen před objektivem, což mi umožňuje lépe předvídat. Dělají mi radost.

Občas někomu na vyžádání nafotím pejska a nebo kočku (zvlášť kočky jsou skvělé modelky a pejskové jsou velice rozmanitá sorta - je to dobré zpestření). Lidi nefotím, nevím, nebaví mě to, mám v okolí spoustu šikovnějších fotografů co se na to specializují. Hodně dobrým známým vyfotím svatbu (představuje to pro mě, ale velikou zodpovědnost a mám z toho pokaždé stres takže to je opravdu jen velice, velice zřídka). Lidem ve spojení se zvířaty se, ale nijak nebráním ba naopak :-). Co se týká přírody jako celku, to je taková záležitost spíš když jedu někam na výlet (s rodinnou a přáteli) a nebo je malá pauzička mezi focením zvířat (kolikrát se otočíš a vidíš nějaké pěkné místo) takže totální okrajovka. Jako takové odreagování mě moc baví fotit květiny (možná jako takový statický protipól živým, stále se hýbajícím zvířatům)

Takže tak to mám já  :-)